ایزوگام مایع ویم جایگزین ایزوگام سنتی

ایزوگام مایع جایگزین ایزوگام سنتی-کاربردهای ایزوگام مایع ویم -nanoweem.com

ایزوگام مایع ویم جایگزین ایزوگام سنتی

ضرورت عایق کاری در ساختمان بر هیچ‌کس پوشیده نیست. امروزه عایق کاری جزو اصلی‌ترین مراحل ساختمان‌سازی است. در مقاله عایق رطوبتی ساختمان می‌توانید در مورد ضرورت عایق کاری ساختمان و همچنین انواع عایق‌های رطوبتی مطالعه کنید.

عدم توجه به این امر ممکن است آسیب‌های زیادی به بنای شما وارد کند. علاوه‌برآن هزینه‌های ترمیم و بازسازی ناشی از نشت رطوبت بسیاری را تحمیل می‌کند. از بحث هزینه‌ها بگذریم، ترمیم و بازسازی، انرژی زیادی از شما می‌گیرد. پس بهتر است از همان ابتدا به دنبال یک روش مناسب، کامل، به‌صرفه و بادوام برای عایق کاری قسمت‌های مختلف ساختمان خود بگردید.

در بسیاری از مناطق با شنیدن کلمه عایق کاری و آب‌بندی کلمه ایزوگام به ذهن می‌رسد. در واقع در گذشته ایزوگام روشی برای عایق کاری و جلوگیری از نفوذ آب به داخل سازه مطرح بود؛ اما امروزه محصولات نوین ساختمان مانند ایزوگام مایع ویم هم ردیف و حتی به‌مراتب بالاتر از ایزوگام قرار گرفته‌اند.

ایزوگام مایع ویم جایگزین ایزوگام سنتی-nanoweem.com

ایزوگام مایع ویم را به‌طورقطع می‌توان بهترین جایگزین ایزوگام سنتی به بازار معرفی کرد. بسیاری از پیمانکاران و کارفرمایان از ایزوگام مایع ویم برای عایق کاری سرویس بهداشتی، حمام، استخر، بام و… استفاده می‌کنند. اعتماد کردن به محصولات نوین در ابتدا سخت به نظر می‌رسد؛ اما با دیدن نمونه کارها و اجرای نمونه می‌توان به قطعیت رسید. در این مقاله در نظر داریم علت معرفی ایزوگام مایع ویم به‌عنوان بهترین جایگزین ایزوگام را بررسی کنیم.

ایزوگام مایع ویم جایگزین ایزوگام سنتی-ایزوگام مایع-nanoweem.com

ایزوگام سنتی چیست؟

ایزوگام یکی از رایج‌ترین عایق‌های رطوبتی در ساختمان است که به‌صورت رولی تولیدشده و با چسب‌های مخصوص و یا با استفاده از حرارت به سطوح مختلف چسبانده می‌شود. درواقع ایزوگام یک پوشش مقاوم است که از قیر و الیاف مصنوعی تشکیل‌شده و با استفاده از گرما بر بستر بام و مکان موردنظر نصب و چسبانده می‌شود.

از ایزوگام برای عایق کردن سطوح مختلفی همچون پی، دیواره، کف و بام ساختمان‌ها و استخرها برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت استفاده می‌شود و قابل‌ذکر است که وزن عایق ایزوگام سبک است و انعطاف‌پذیری آن بالا می‌باشد.

همچنین باید اذعان نمود که ایزوگام بر اساس مواد اولیه در انواع ایزوگام پلیمری و ایزوگام دمیده، بر اساس تعداد لایه به ایزوگام تک‌لایه و دولایه و باتوجه‌به روکش به انواع ایزوگام فویل دار، پودری، رنگی و سنگ‌ریزه‌ای تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

آشنایی با ایزوگام مایع ویم

ایزوگام مایع نسل جدیدی از عایق‌های رطوبتی کشسان و مقاوم هستند که بسیاری از نواقص ایزوگام رولی معمولی را برطرف کرده است. ایزوگام مایع یک انتخاب مناسب برای عایق کاری بخش‌های مختلف ساختمان می‌باشد که تنها مختص به پشت‌بام نیست و هرجا که بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید.

کارایی آن از ایزوگام معمولی نیز بیشتر است و شما می‌توانید آن را به طور کامل جایگزین ایزوگام معمولی کنید. ایزوگام مایع محصولی بر پایه پلیمرهای کشسان است که با بنزین و تینر رقیق می‌شود و به‌راحتی قابلیت اجرا روی سطوح مختلف را دارد. چسبندگی بسیار عالی در کنار خواصی همچون آب‌بندی و کشسانی بی‌نظیر، عدم نیاز به توری، امکان تردد، راحتی اجرا عایق کاری با ایزوگام مایع را بسیار به‌صرفه و بی‌رقیب کرده است.

همان‌طور که از نام ایزوگام مایع مشخص است این محصول به‌صورت مایعی سیاه رنگ است که بسیار کشسان و منعطف هستند و به‌راحتی با یک غلتک اسفنجی روی سطح اعمال می‌شود.

ایزوگام مایع ویم یکی از پرکاربردترین و باکیفیت‌ترین محصولات نوین این صنعت است.

ایزوگام مایع ویم جایگزین ایزوگام سنتی-تفاوت ایزوگام مایع و ایزوگام-nanoweem.com

چرا ایزوگام مایع ویم بهترین جایگزین ایزوگام سنتی است؟

شاید بهتر باشد ابتدا نواقص ایزوگام سنتی را بیان کنیم. از معایب ایزوگام سنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن بالا: وزنی که ایزوگام‌های سنتی به سازه اعمال می‌کنند بسیار بالا است.
  • عدم کیفیت مناسب: ایزوگام‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند مثل قبل کیفیت لازم را ندارند. ایزوگام‌های با کیفیت بالا و صادراتی نیز گران هستند.
  • داشتن اور لب و درزهای انقطاع که اغلب خود منشأ نشت رطوبت به داخل سازه هستند.
  • مقاوم نبودن در برابر نور خورشید و شرایط جوی
  • اجرای گرم: اجرای ایزوگام کار دشواری است و حتماً باید یک نیروی ماهر این کار را انجام دهد.
  • مقاومت خراش پایین و غیر قابل تردد بودن
  • عدم پوشش‌دهی کنج‌ها و محل اتصالات و نقاط دور از دسترس

ایزوگام مایع ویم این مشکلات را برطرف می‌نماید و قابلیت اجرا روی ایزوگام قدیمی را دارد و ایزوگام قدیمی را نیز ترمیم می‌کند.

ایزوگام مایع ویم و ایزوگام سنتی-ایزوگام مایع چیست؟-nanoweem.com

یکی از چالش‌های اجرای ایزوگام معمولی این است که ایزوگام‌های سنتی معمولی به‌صورت رول‌هایی با عرض 1 متر روی سطح اجرا می‌شوند، درزهای ایجاد شده بین هر لاین همواره در معرض آسیب بوده است؛ به‌طوری‌که باعث نفوذ آب به زیر ایزوگام، تاول‌زدن و بلندشدن آن از سطح زیرین می‌گردد.

درحالی‌که ایزوگام مایع ویم به‌صورت یکپارچه روی سطح اعمال شده، در سطح زیرین نفوذ کرده و سطح را از عمق عایق می‌کند و هرگز بلند یا کنده نمی‌شود. حتی برای ترمیم این گونه سطوح نیز می‌توان از ایزوگام مایع ویم استفاده کرد. بدین صورت که پیشنهاد می‌گردد ابتدا ایزوگام معیوب را از روی سطح جمع کنید. سپس سطح زیرین را اصلاح کنید. در نهایت ایزوگام مایع ویم را اجرا نمایید.

 علاوه بر این، نقاط دور از دسترس یا پشت اتصالات و تأسیسات، کنج‌های ساختمان و نقاط کور سازه را نمی‌توان با ایزوگام سنتی پوشش داد. این نقاط به‌عنوان نقاط بحرانی شناخته شده و منشأ نفوذ آب و رطوبت به داخل سازه می‌گردند؛ اما ایزوگام مایع ویم این مشکلات را به‌واسطه اجرای آسان حل کرده است و یک پوشش عایق روی کلیه سطح ایجاد می‌کند.

برای اجرا ایزوگام مایع ویم نیاز به نیروی ماهر ندارید. خودتان یا یک کارگر ساده هم می‌تواند با یک قلم‌مو و یا غلتک سطح را آب‌بند کرد. با ایزوگام مایع ویم حتی دیوارهای بیرونی را نیز می‌توان به‌راحتی عایق کرد.

ایزوگام مایع ویم جایگزین ایزوگام سنتی-ایزوگام -nanoweem.com

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ایزوگام مایع ویم قدرت کشسانی بسیار بالای آن است. در تست‌ها ایزوگام مایع حدود 700% کشسانی دارد. این امر موجب می‌شود در برابر ترک‌های سازه‌ای که به‌مرورزمان ایجاد می‌گردد مقاومت بالایی داشته باشد.

ایزوگام مایع ویم جایگزین ایزوگام سنتی-ایزوگام مایع بهتر است یا ایزوگام سنتی-nanoweem.com

ایزوگام مایع ویم وزن زیادی روی ساختمان ایجاد نمی‌کند. این امر به‌ویژه در عایق کاری‌ بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد؛ بنابراین سازه در برابر تنش‌ها مقاومت بیشتری دارد. به همین ترتیب عمر سازه افزایش می‌یابد.

همان‌طور که قبلاً گفته شد، ایزوگام مایع ویم مشکی رنگ است. برای نقاطی که با سرامیک و موزاییک کاور می‌شود بسیار پر کاربرد است. علاوه‌برآن یک تاپ کوت رنگی دارد که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. تاپ کوت ایزوگام مایع، یک رنگ عاق است. طیف رنگی تاپ کوت ایزوگام بسیار متنوع است. بدین ترتیب شما علاوه بر رنگ دلخواه سطح موردنظرتان را در دو مرحله عایق کرده‌اید.

از ویژگی‌های دیگر ایزوگام مایع ویم می‌توان به خاصیت آب‌گریزی و آنتی یو وی بودن آن اشاره کرد. این مهم باعث می‌شود عمر عایق کاری شما افزایش یابد. هم چنین به‌راحتی تمییز گردد.

کاربرد ایزوگام مایع ویم

ایزوگام مایع ویم تمام نقاط در معرض رطوبت را کاملاً آب‌بند می‌کند. در واقع تمام نقاطی که قبلاً از ایزوگام استفاده می‌کردید با خیال راحت از ایزوگام مایع ویم استفاده کنید. ایزوگام مایع کاربردهای متعددی دارد.

کاربردهای ایزوگام مایع عبارت‌اند از:

  • عایق کاری و آب‌بندی پشت‌بام عایق کاری روف‌گاردن
  • عایق کاری دیوارهای بیرونی
  • عایق کاری نواحی مرطوب مانند سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه
  • عایق کاری و آب‌بندی استخر و حوضچه‌های آب
  • عایق کاری و پوشش اسکلت‌های بتنی
  • پر کردن درزهای انبساطی سازه‌های بتنی
  • عایق‌بندی مخازن آب، کانال‌های آب، سد و…
  • درزگیری آسفالت معابر، خیابان و جاده‌ها
  • ترمیم ایزوگام‌های قدیمی (ترمیم هرگونه درزگیری، پارگی و سوراخ‌شدگی)
  • عایق کاری سطوح مختلف ساختمانی مانند پشت‌بام، کف و دیوارها

سخن پایانی

ایزوگام مایع ویم با داشتن ویژگی‌هایی همچون عایق کاری صددرصد، کشسانی فوق‌العاده، سبک بودن، ضد اشعه فرابنفش بودن، مقاومت بالا در برابر تنش‌های محیطی، مقاومت سطحی بالا، عدم ایجاد ترک و خراش، یکپارچه بودن کل عایق کاری و نداشتن درز انقطاع، اجرا در نقاط با دسترسی سخت مانند اطراف لوله‌های تأسیسات و کنج‌ها و پشت لوله‌ها و ضلع‌های احتمالی کنار ستون‌ها (عملاً امکان استفاده از عایق‌های سنتی نیست)، تحمل بازه دمایی گسترده (20- تا 70+ درجه سانتی‌گراد)، در تمام نقاط کشور قابل‌استفاده و اجرا می‌باشد.

این محصول عملکرد بسیار عالی دارد. در تمام نقاط در معرض رطوبت مانند حمام، سرویس بهداشتی، بام، استخر، دیوارهای جانبی بیرونی، فلاور باکس و … کاربرد دارد. به جرأت می توان گفت جایگزین قطعی ایزوگام سنتی است.

ویم را در آپارات دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *