رنگ عایق آبگریز بافتدار برای رفع موج ها

رنگ عایق آبگریز بافتدار بهترین راه‌حل برای رفع موج‌ها|نانو عایق ویم|nanoweem.com

رنگ عایق آبگریز بافتدار برای رفع موج ها

آنچه که یک ساختمان را زیبا و خیره‌کننده می‌کند در درجه اول نوع معماری آن و بعد از آن نحوه به‌کارگیری رنگ نماهای متنوع روی بدنه سازه می‌باشد. رنگ نما آخرین لایه‌ی روی ساختمان شماست. رنگ نما به جهت داشتن خاصیت محافظتی و همچنین تزیینی، روی سازه‌های مختلف قرار می‌گیرند.

نمای ساختمان همواره شرایط پر تنشی را تجربه می‌کنند؛ بنابراین لازم است از مواد بسیار مقاوم در برابر شرایط محیطی و چالش‌های سازه‌ای  استفاده شود. در انتخاب رنگ نما باید به عایق بودن، فام رنگی مناسب، میزان چسبندگی به سطوح زیرین، انعطاف‌پذیری بالا، میزان پوشش‌دهی، مقاومت در برابر اشعه خورشید، تمیزشوندگی و… توجه کرد.

رنگ نمای ساختمانی انواع مختلفی دارند که در مقاله رنگ نما ساختمان به آن‌ها پرداخته شده است. در این مقاله سعی شده است بهترین رنگ عایق نما مورد ارزیابی قرار گیرد.

رنگ عایق آبگریز بافتدار بهترین راه‌حل برای رفع موج‌ها|nanoweem.com

معرفی رنگ عایق نانو

این روزها بر خلاف گذشته رنگ‌های ساختمانی تنوع بیشتری پیدا کرده و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را نیز دارد که یکی از این نوع رنگ‌ها، رنگ نانو ساختمانی است. فناوری نانو در واقع یک دانش و تکنولوژی در ابعاد یک نانومتر است. مواد در این ابعاد خواص منحصربه‌فردی نشان می‌دهند.

در واقع نانوتکنولوژی تحقیق و بررسی خواص ذرات در این ابعاد کوچک است که در زمینه‌های مختلفی مانند شیمی، زیست، فیزیک، دانش مواد و مصالح و مهندسی کاربرد دارد. رنگ نانو ساختمانی نیز با استفاده از همین تکنولوژی نانو ساخته می‌شود. رنگ نانو ساختمانی کاربرد زیادی در ساختمان‌سازی دارد.

نقاشی ساختمان با رنگ نانو مزایای بسیار زیادی دارد. قیمت رنگ نانو نیز باتوجه‌به کیفت آن متفاوت است. رنگ نانو ساختمان در ظاهر مشابه رنگ‌های معمولی است، جنس این نوع رنگ نیز مایع است و نیازی به حلال ندارد.

رنگ عایق‌های نانو را عموماً با عنوان رنگ عایق رطوبتی نیز می‌شناسند. این نوع رنگ همان‌طور که از اسمش پیدا است، علاوه بر زیبایی نما، ایجاد یک پوشش محافظتی، مانع از نفوذ رطوبت و آب به نمای ساختمان شما می‌شوند. اصطلاحاً نمای ساختمان شما را عایق می‌کند.

نکته قابل‌توجه در هنگام خرید رنگ عایق‌های نانو، کیفیت آن است. رزین‌ها و افزودنی‌های به‌کاررفته در رنگ عایق‌های نانو عامل اصلی ایجاد خواص ویژه آن‌هاست. رنگ عایق‌های نانو ویم یکی از باکیفیت‌ترین برندها در بین رنگ‌های نما ساختمان هستند.

ایزوگام مایع ویم را بشناسید

مزیت‌های رنگ عایق نانو ویم چیست؟

رنگ عایق نانو ویم بسیاری از نیازها و انتظارات شما  را در مورد رنگ‌آمیزی ساختمان رفع می‌کند. در ادامه با مزیت‌های آن آشنا می‌شویم.

پوشش‌دهی مناسب یکی از پارامترهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. رنگ عایق نانو ویم پوشش‌دهی بسیار مناسبی دارد و معمولاً با یک دست اجرا ساختمان شما رنگ می‌شود؛ بنابراین هزینه‌های نقاشی و اجرا به‌مراتب کم می‌شود؛ اما یکی از بزرگ‌ترین مزایای این نوع رنگ، قدرت چسبندگی بالای آن است. این امر موجب می‌شود هرگز رنگتان پوسته نشود.

دوام بسیار بالای رنگ عایق‌های نانو نیز از مزیت‌های آن محسوب می‌شود، این خاصیت متأثر از چسبندگی بالا و خواص ضد اشعه ماورای‌بنفش آن است. مقاوم در برابر اشعه فرابنفش بودن رنگ عایق‌های نانو منجر می‌شود رنگ نمای ساختمان شما در برابر اشعه خورشید مقاوم باشد. اشعه خورشید تغییر رنگی ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین ساختمان شما سال‌ها به همان رنگی است که سال‌ها پیش نقاشی شده است. این موضوع نشان می‌دهد که این رنگ عایق‌های نانو مقاومت بالایی داشته و به‌مرورزمان کیفیت خود را از دست نخواهند داد و به‌عبارت‌دیگر ثبات رنگی بالایی دارند.

مزیت دیگر رنگ عایق‌های نانو  مقاوم در برابر نفوذ آب باران و رطوبت محیط است؛ بنابراین آب به داخل ساختمان نفوذ نخواهد کرد. این خاصیت نفوذپذیری نماهای سیمانی را حل کرده است. از دیگر مزیت‌های رنگ عایق‌های نانو مقاوم در برابر رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها است. هم چنین این رنگ عایق‌های نانو بسیار غبار گریز می‌باشند؛ بنابراین نیاز کمی به نظافت و تمیزکاری دارد.

خاصیت آب‌گریزی نیز از دیگر مزیت‌های رنگ عایق‌های نانو می‌باشد که خودتمیزشوندگی و عایق‌کاری ساختمان نما را تقویت می‌کند. استفاده از رنگ نانو ساختمانی این روزها کاربرد بسیاری پیدا کرده و باتوجه‌به کاربردی که دارد و مواد تشکیل‌دهنده آن به چند گروه دسته‌بندی می‌شود.

رنگ عایق آبگریز بافتدار بهترین راه‌حل برای رفع موج‌ها|نانو عایق ویم

 انواع رنگ عایق نانو ویم

  • رنگ عایق الاستیک آب‌گریز: رنگ عایق الاستیک یک عایق صددرصد کشسان مقاوم در برابر ترک است که با خاصیت آب‌گریزی، ضد جلبک و غبارگریزی دارد به‌طوری‌که سازه به‌راحتی تمییز گردد. رنگ عایق الاستیک با برخورداری از ویژگی‌های خاص جایگاهی ویژه در بین رقبای خورد دارد.
  • رنگ عایق بافتدار آب‌گریز: رنگ عایق آبگریز بافتدار ویم رنگی با  فرمولاسیون خاص است. این رنگ به‌واسطه ایجاد لایه‌ای ضخیم از سطوح زیرین محافظت نموده و به‌واسطه مقاومت جوی بالا و قابلیت شستشو عالی برای مصارف داخلی و نماسازی کاربرد وسیعی دارد به‌طوری‌که  پس از اجرا سطحی زیبا و دارای بافت ایجاد می‌کند. گرید بافتدار آن به‌واسطه بافت دار اجراشدن، موج‌های سطح زیرین را در خود پنهان می‌کند! در ادامه بیشتر با این خاصیت بیشتر آشنا می‌شویم.

از ویژگی‌های رنگ عایق نانو ویم عبارت‌اند از:

  • کشسانی و مقاومت بالا در برابر ترک‌خوردگی
  • عایق‌کاری و آب‌بندی سطوح زیرین
  • آب‌گریزی
  • خاصیت تمیزشوندگی
  • ضد غبار
  • ضد جلبک
  • قدرت پوشش‌دهی عالی و تراوای بالا بخار آب
  • سرعت خشک‌شدن بالا و قابلیت شستشو پس از خشک‌شدن
  • مقاوم برابر اشعه خورشید و سایش باران شدید
  • سهولت اجرا، سازگار با محیط‌زیست، بدون بو و مقرون‌به‌صرفه
  • زیباسازی انواع مصالح ساختمانی نظیر بتن، سیمان، آجر، گچ، سفال و غیره

 

رنگ عایق آبگریز بافتدار بهترین راه‌حل برای رفع موج‌های نمای سیمانی

رنگ عایق آبگریز بافتدار بهترین راه‌حل برای رفع موج‌های نماهای سیمانی و سیمان بری شده است. رنگ عایق آبگریز بافتدار با داشتن قابلیت بافت دار (تکسچر) باعث ایجاد پستی‌وبلندی در سطح می‌شود؛ در نتیجه، با شکست نور دیگر موج کار مشخص نیست. همان‌طور که قبلاً گفته شد یکپارچه بودن سطح نماهای سیمانی پارامتر مهمی برای معماران است؛ چراکه هرچه سطح یک‌پارچه باشد زیبایی آن نیز بیشتر جلوه می‌کند.

این امر در نماهای سیمانی مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک بسیار حایز اهمیت است. علاوه بر رفع موج‌های نما، این رنگ عایق نانو زیبایی بسیار ایجاد می‌کند، این امر موجب محبوبیت این محصول (رنگ عایق آبگریز بافتدار) بین معماران و نقاشان شده است.

رنگ عایق آبگریز بافتدار بهترین راه‌حل برای رفع موج‌ها|نانو عایق ویم|nanoweem.com

علاوه بر این، این رنگ عایق نانو قابلیت آب‌گریزی دارد. یک سطح طرح‌دار و زیبا و چرمی ایجاد می‌کند. مانع از کثیف‌شدن و تجمع گردوغبار می‌شود و به‌راحتی تمیز می‌شود. شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از غلتک‌های اسفنجی طرح‌دار رنگ عایق آبگریز بافتدار را اجرا نمایید؛ بنابراین علاوه بر پنهان‌کردن موج‌های نما، طرح‌های زیبا روی سطح ساختمان ایجاد نمایید.

رنگ عایق آبگریز بافتدار ویم، کشسانی و الانگیشن بسیار بالایی دارد. رنگ عایق آبگریز بافتدار به‌تنهایی تمام ضعف‌ها و ترک‌های نماهای سیمانی پر طرفدار را برطرف نماید. رنگ عایق آبگریز بافتدار در برابر ترک‌ها و تنش‌های ساختمان مقاومت بالایی دارد. به‌راحتی می‌توان با یک غلتک طرح‌دار و رنگ عایق آبگریز بافتدار این نماها را زیبا و ماندگار کنید.

نانو ویم را در آپارات دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *