رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم

رنگ عایق الاستیک آبگریز برای عایق کاری نماهای سیمانی-nanoweem.com

رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم 

هدف از ارائه این مقاله ارزیابی رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم برای نماهای سیمانی است. با رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم می‌توان مشکلات نماهای ساختمانی را برطرف کرد. برای درک بهتر این موضوع با ما همراه باشید.

رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم برای عایق‌کاری نماهای سیمانی-nanoweem.com

رنگ عایق نما ساختمان چیست؟

رنگ نما یک رنگ بر پایه رزین‌های اکریلیک است. این رنگ با بهره‌گیری از افزودنی‌های سیلیکونی، ساختار مناسبی به عنوان پوشش رنگ نمای ساختمان دارد. رنگ در نما در واقع پوشش تزئینی و لایه نهایی ساختمان‌های سیمانی محسوب می شود؛ بنابراین اولین چیزی که از ساختمان به چشم می‌خورد رنگ آن است.

در گذشته رنگ نما تنها جنبه تزیینی داشت. امروزه کاربرد رنگ نما بسیار فراتر رفته است؛ از رنگ نما علاوه بر زیبایی به عنوان یک پوشش محافظ نیز استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید نمای خارجی ساختمان همواره در معرض شرایط جوی ناملایم، سیکل‌های دمایی گرم و سرد، گرد و غبار، باران و نفوذ رطوبت قرار دارد.

عایق رطوبتی کردن ساختمان اصطلاحا به عملیاتی گفته می‌شود که از نفوذ آب و رطوبت به داخل سازه جلوگیری می‌کند. امروزه رنگ عایق نما علاوه بر عایق و آب بند کردن ساختمان، بسیاری از تنش‌های دیگر را نیز کنترل می‌کند؛ بنابراین به کارگیری یک رنگ عایق نما مناسب بسیار حائز اهمیت است.

رنگ عایق ها، نمای ساختمان شما را کاملا آب بند و محافظت می‌کنند.

رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم برای عایق‌کاری نماهای سیمانی- نانو ویم-nanoweem.com

رنگ عایق الاستیک آبگریز چیست؟

اولین چیزی که از ساختمان می‌بینید رنگ نمای آن است که باعث می‌شود افراد نسبت به ساختمان، برداشت‌های گوناگون داشته باشند؛ بنابراین، انتخاب رنگ عایق نما به ویژه در نماهای سیمانی بسیار اهمیت دارد.

نمای سیمانی ساختمان در بین انواع نماهای دیگر، در عین زیبایی و لوکس بودن، نحوه اجرای بسیار ساده و راحتی نیز دارد. یکی از رنگ عایق هایی که خصوصیات آن در نماهای سیمانی مورد توجه قرار می گیرد، رنگ عایق الاستیک آبگریز است.

رنگ های الاستیک جزو محصولات جدید و حاصل تکنولوژی و فناوری جدید در صنعت رنگسازی هستند. این رنگ در اکثر مناطق ایران مورد توجه بوده و مناسب و سازگار با شرایط جوی متفاوت است. این نوع رنگ ها خاصیت الاستیکی یا کشسانی بسیار مناسبی دارند. این خصویت باعث می‌شود که ترک‌های ریز موجود در سطح نمای سیمانی پوشش دهد.

ترک های سیمان در نماهای سیمانی کاربرد این متریال را بسیار محدود کرده است. معمولا نماهای سیمانی بسیار ارزان‌تر از نماهایی همچون سنگ، آجر، چوب، کامپوزیت و… است؛ اما معایب و ضعف‌های آن، کاربردش را چالش برانگیز کرده است. این در حالی است که انتخاب رنگ عایق مناسب می‌تواند بسیاری از ضعف‌های نماهای سیمانی را پوشش دهد.

یکی از بهترین رنگ نماها با قیمت مناسب رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم است. رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم چسبندگی بسیار بالایی دارد. مانع از پوسته پوسته شدن و کنده شدن سطح می شود. رنگ نما الاستیک با خواص بی نظیر همچون آب بندی،کشسانی بالا، آبگریزی، خاصیت تمیز شوندگی و … مشکلات نماهای سیمانی را حل می‌کند.

در ادامه بیشتر با رنگ عایق الاستیک آبگریز آشنا می‌شویم.

رنگ عایق آبگریز بافتدار ویم

رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم برای عایق‌کاری نماهای سیمانی

رنگ نما یک لایه نهایی و زیبا روی سطح نما سیمانی ایجاد می‌کند. رنگ عایق الاستیک یکی از رنگ‌هایی است که در بیشتر نماهای سیمانی مورد توجه قرار می‌گیرد. این رنگ عایق خاصیت الاستیکی (کشسانی) دارد؛ بنابراین به‌راحتی ترک‌ها را می‌پوشاند. در ساختمان‌هایی که به‌تازگی سیمان بری شدند، امکان ایجاد ترک به‌مرورزمان وجود دارد.

این خصوصیت باعث می‌شود که ترک‌های ریز موجود در سطح نمای ساختمان که قبلاً بوده  و یا به‌مرورزمان ایجاد می‌گردد پوشانده شود. به بیان دیگر، با ترک‌خوردن سطح زیرین، لایه رنگ ترک نمی‌خورد یا بهتر است بگوییم ترک در زیر لایه رنگ مخفی می‌ماند.

نماهای سیمانی اغلب در دسترس‌ترین و ارزان‌ترین نماها است. اما هزینه نگهداری نما سیمانی بسیار خسته‌کننده است. رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم بسیاری از معایب نماهای سیمانی را برطرف می‌نماید. همان‌طور که از نام این رنگ پیداست، خاصیت عایق بودن آب‌گریزی مانع نفوذ آب به سطح سیمان می‌شود. رنگ عایق الاستیک آبگریز داری خواص خودتمیزشوندگی است.

این خاصیت موجب می‌شود ساختمان شما کثیف نشود. همچنین خاصیت آب‌گریز موجب می‌شود بعد از بارندگی ساختمان کاملاً شسته شود. همچنین رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم، بسیار چسبنده و مقاوم است. با وجود این ویژگی دیگر پوسته نمی‌شود و موجب دوام رنگ عایق نما می‌شود.

از دیگر ویژگی های رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم، خاصیت آنتی یو وی(ضد اشعه فرابنفش خورشید) آن است. این خاصیت موجب می‌شود رنگ ساختمان شما به مرور زمان و درمعرض نور خورشید تغییر رنگ ندهد.

مقاومت دمایی بسیار بالا و خواص آنتی یو وی در رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم، آن را به بهترین پیشنهاد برای رنگ‌آمیزی نما ساختمان مناطق جنوبی ایران تبدیل کرده است.

همان‌طور که قبلاً گفته شد، نفوذپذیری آب، امکان رشد خزه و جلبک کاربرد نماهای سیمانی را مناطق مرطوب شمال محدود کرده است. رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم با داشتن خواص بی‌نظیر خود و عایق‌کاری صددرصدی این مشکل را برطرف کرده است.

رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم برای عایق‌کاری نماهای سیمانی- نانو ویم-رنگ نمای سیمانی-nanoweem.com

رنگ‌آمیزی نماهای سیمانی به سبک ویم!

همان‌طور که در بالا ذکر شد یکی از اساسی‌ترین مشکل نماهای سیمانی ترک‌خوردگی آن‌ها است. در نماهای سیمانی با سه نوع کار مواجه هستیم. اول، نماهای سیمانی که سال‌ها از عمر آن می‌گذرد، بعد از سال‌ها بازسازی شده‌اند و به رنگ نیاز دارند. در این گونه کارها ابتدا، ترک‌ها را با بتونه الاستیک ویم (ماستیک الاستومری) بر طرف نمایید. سپس یک دست پرایمر جهت ایجاد چسبندگی بهتر اجرا می‌شود. در نهایت رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم اجرا می‌گردد.

دوم، ساختمان‌هایی که به‌تازگی سیمان‌بری شده‌اند. بهتر است حدود دو ماه به نما وقت دهیم تا ترک‌های تنشی خود را نشا دهد. سپس ابتدا، ترک‌ها را با بتونه الاستیک ویم (ماستیک الاستومری) بازسازی کنید. در گام بعدی، یک لایه پرایمر جهت ایجاد چسبندگی بهتر اجرا کنید. در نهایت رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم اجرا می‌گردد.

رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم برای عایق‌کاری نماهای سیمانی- نانو ویم-رنگ نمای آبگریز-nanoweem.com

سوم، ساختمان‌های در حال اجرای نمای سیمانی. در این گونه ساختمان‌ها، برای ایجاد چسبندگی و رفع ترک‌های عمیق سیمان به چسب بتن ویم پناه ببرید! چسب بتن ویم یک افزودنی بتن بسیار چسبنده و مقاوم است. چسب بتن ویم سطحی یکپارچه و مقاوم ایجاد می‌کند و تا حد بسیار زیادی عایق است؛ بنابراین مرحله اول، چسب بتن ویم در ترکیب سیمان اضافه گردد. مرحله دوم، پرایمر به‌عنوان زیرساز و ایجاد چسبندگی بهتر اجرا شود. مرحله سوم، در نهایت رنگ عایق الاستیک آبگریز ویم اجرا می‌گردد.

ویم را در آپارات دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *